מרגע שהוסרו קירות המטבח והוא הפך למטבח פתוח לא פסקו החידושים בעיצוב המטבחים להפציע. המטבח כבר איננו רק מקום פונקציונלי. הפן האסתטי קיבל חשיבות עליונה והטכנולוגיה חיפשה פתרונות שיענו על כל הדרישות. אלמנטים חדשים לא מפסיקים להופיע, לחדש את המטבח ולרגש.

מטבח פתוח הוא הצהרה מחייבת. המטבח איננו עוד מקום פונקציונלי להכנת אוכל בלבד. הוא הפך לרהיט שאמור להשתלב בעיצוב הבית, יש לו נוכחות אסתטית משמעותית, הוא חולק בדרך כלל חלל משותף עם פינת האוכל העיקרית בבית ועם הסלון. הוא גלוי לכל, חושף את ההרגלים שלנו, את טעמנו ואף את הסטאטוס שלנו. מלוא תשומת הלב מוקדשת לו.

חידושים בעיצוב מטבחים, יפה או פרקטי?

מלאכת תכנון המטבח היא מציאת האיזון הנכון בין צרכים לאסתטיקה. מה גובר על מה במערכת האיזון בין "יפה" ל"פרקטי"? כאשר טכנולוגיה מתקדמת תשרת את כל האספקטים.

מצד אחד יש צורך בפונקציות שונות בלעדיהן מטבח איננו יכול להתקיים, כמו: כיור, כיריים, מוצרי חשמל שונים. ישנה חשיבות למקומות אחסון מגוונים לכלים, למוצרי מזון, מקומות לעבודה ומצד אחר חשובים לנו העיצוב שלו והנראות החיצונית. יש שישימו לב גם לנראות הפנימית.

לכן, יותר ויותר מוצרי חשמל הופכים אינטגרליים ומוסתרים מאחורי דלתות. מוצרי חשמל, כמו מדיח הכלים או המקרר יכולים להיות אינטגרליים באופן מלא. כל שנראה בעין היא דלת מטבח בהתאם למידותיהם. מוצרי חשמל, כמו תנורים למיניהם או כל מוצרי החשמל הקטנים, יוכלו להסתתר בתוך ארונות ייעודיים עם דלתות מתכנסות לתוך כיסים בצדדים. דלתות מתכנסות לא תפרענה במרחב כאשר תהיינה פתוחות, וכאשר הן לא תהיינה בשימוש, הדלתות תסגרנה והמטבח יהפוך שוב לרהיט אסתטי סגור. באותו האופן אפשר להסתיר מטבח שלם או חלקים ממנו מאחורי דלתות.

כאשר נמצא את האיזון הנכון בין היחידות במטבח, שנקדיש לאחסון, והמקומות, שנוכל להקדיש לטובת נראות אסתטית, נוכל לשלב אלמנטים חדשים נוספים בתכנון המטבח. אחסון כלים, לדוגמא, יכול להיות גם ביחידות וויטרינה או ביחידות מדפים פתוחות.

אלמנטים חדשים

ביחידת הוויטרינה הגבוהה החדשה של המותג next125, למשל, תוכלו להציג את כל האוצרות שלכם בצורה ראויה ונטולת אבק. תוכלו לראותם וליהנות מהם כל הזמן. היחידה יכולה לעמוד בפני עצמה על רגלי אלומיניום בגוון אוניקס שחור או כחלק משתלב בקיר הארונות הגבוהים. אפשר להוסיף לה תאורת לד שקועה מתכווננת, שתעניק לכל חלל אווירה קסומה במיוחד.

מדפי אלומיניום פתוחים יהיו תוספת אסתטית ופונקציונלית מרשימה בכל מטבח. הם יוכלו לעמוד בפני עצמם על הרצפה, להיתלות על הקיר או לעמוד על משטח העבודה. כל האבזור והכלים יוכלו להיות בהישג יד לנוחות עבודה מושלמת.

מכיוון שהאי הפך לאלמנט נחשק כמעט בכל מטבח בחרו לו עיצוב מיוחד. בעיקר בצד החשוף לחללי הבית האחרים. מטבחי יוקרה יציעו בדרך כלל אלמנטים חדשים מיוחדים או עיצוב שונה.

תאורה במטבח

חידושים בעיצוב מטבחים משמעותיים שנוספו הם שילוב של תאורת לד. תאורה תמיד מוסיפה משמעויות חדשות לעיצוב, מעבר לייעודה הפונקציונלי. תאורת הלד תוכל להאיר כמובן משטחי עבודה, אך גם ארונות אחסון או מזווה עמוסים, ארונות וויטרינה, מדפים פתוחים או להיות קישוט מתמשך מעודן לאורך משטח העבודה ואף לאורך מסד הארון, צמוד לרצפה.

מטבחים מעוצבים תמיד יהיו מרשימים יותר, לכם ולאורחים שלכם. זכרו שעיצוב טוב תמיד ישלב וימצא את האיזון הנכון בין הפונקציונליות לאסתטיקה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *