במטבחים מודרניים מעוצבים נמצא מוטיבים לא מעטים מסגנון העיצוב המינימליסטי. מוטיבים מינימליסטיים מתאימים מאד לעיצוב מטבחים מכיוון שמטבח אמור לשרת בראש ובראשונה מטרות פונקציונליות. מטבח שיהיה מתוכנן בצורה מיטבית הוא מטבח שיענה על דרישות פונקציונליות במינימום פעולות מיותרות ובנוחות רבה. קישוטיות איננה העיקר. עם זאת אין זה אומר שיש להתפשר על האסתטיקה של המטבח. היא לא חשובה פחות אלא אופייה שונה בעיצוב המינימליסטי. יש בה שקט ויזואלי שעושה סדר ולא מכביד בנוכחותו מעבר למוצרים ולחפצים שממילא קיימים ונוכחים במקום פעיל כמו מטבח. גם להם העיצוב המינימליסטי ינסה למצוא פתרונות הסתרה.

עיקר השפעותיו של הסגנון המינימליסטי ניכר בעיצוב מטבחים בסגנון המודרני כי מרבית ערכיהם חופפים. המטבח המודרני שואף לנוכחות אסתטית שקטה, ללא קישוטים מיותרים. האסתטיקה שלו מוקפדת ותמיד תשרת מטרות פונקציונליות. במטבחי יוקרה בסגנון המודרני יהיה ריקוד טנגו מושלם בין האסתטיקה והפונקציונליות. כל פרט יהיה מוקפד ברמת הגימור הגבוהה ביותר וכל פונקציה תוצג באסתטיקה מושלמת.

מטבח ללא ידיות

המוטיב המינימליסטי הבולט בעיצוב מטבחים מודרניים הוא הקונספט של מטבח ללא ידיות חיצוניות. המראה האלגנטי שמתקבל מדלתות שלמות, "נקיות", הוא בהחלט מרשים.

קיימות כמה אפשרויות לתכנון מטבח ללא ידיות. אפשר לתכנן דלתות עם מנגנון של פתיחת נגיעה (טאץ'). חזית המטבח תהיה שלמה ואחידה ללא כל תוספת. דלתות הארונות או המגירות יפתחו בעזרת נגיעה בהן וייסגרו בדחיפה קלה. ואפשר לתכנן מסילות לרוחב או אורך הדלתות, בצבע החזיתות או בגוון אחר, בדרך כלל ניטראלי, כמו אלומיניום, נירוסטה וכדומה, דרכן תתבצע הפתיחה.

דלתות כיס

מטבחים בסגנון מינימליסטי יעדיפו דלתות שלמות, גבוהות, במראה אחיד. חומרים מתקדמים ואיכותיים עם ייצור בטכנולוגיה מתקדמת מאפשרים דלתות ארוכות במיוחד במשטח אחד ללא חיבורים. אחת מהצעותיו המבוקשות של המטבח המודרני היום הן דלתות כיס או דלתות מתכנסות שיכולות להסתיר מאחוריהן  חלקים שלמים במטבח, כמו מוצרי חשמל או משטחי עבודה למוצרי החשמל הקטנים, שלפעמים מוסיפים למטבח רעש ויזואלי שרוצים למנוע. הדלתות המתכנסות יכולות אף להסתיר מטבחים קטנים שלמים. כאשר הן סגורות כל שנגלה לעין הן דלתות שלמות וכאשר הן פתוחות הן מחליקות לתוך כיס בצדי הארון ואינן מפריעות במרחב.

מטבחים נסתרים יכולים להיות תשובה עיצובית נהדרת לחללים קטנים שמשרתים כמה פונקציות. כך אפשר לסגור את המטבח בסוף העבודה והוא חוזר להיות ארון דלתות שלמות, שלא מסגיר דבר ממה שמתחולל בתוכו ואינו מפריע ויזואלית בחלל. דלתות כיס שלמות יכולות להיות פתרון עיצובי מצוין לשמירה על סדר במטבחים פתוחים.

אחדות חומרים

התפישה הרעיונית של סגנון העיצוב המינימליסטי היא הפשטה של צורות וצבעים. התחכום הוא במיעוט. כאשר בוחרים לעצב מטבחים במינימום חומרים וצורות מרוויחים מראה מיוחד של מטבח יוקרתי באחדות עיצובית.

במטבחי next125 מבית חברת שולר גרמניה מציעים דלתות למטבח מחומרים עמידים במיוחד, מהם אפשר להמשיך וליצור משטחי עבודה וחיפויי קירות. מחומרים כמו פורצלן או פניקס אפשר לעצב מטבחים שלמים (דלתות, משטחי עבודה וחיפויי קירות). הזכוכית פחות נוחה אמנם למשטחי עבודה במטבח אך היא חומר נפלא ומרשים ביותר לדלתות המטבח ולחיפויי הקירות.

במטבחי next125 אפשר לתלות על חיפויי הקירות מגוון רחב של אביזרים שימושיים שונים מאלומיניום בגוון נירוסטה או שחור אוניקס, שיהפכו כל מטבח לחוויית בישול מושלמת. כל החפצים או האביזרים הנחוצים יהיו בהישג יד, נוחים לגישה ובעיצוב יוצא מן הכלל.

שקט והסתרה

השקט הויזואלי של העיצוב המינימליסטי ניכר בפרטי עיצוב נוספים. ההשתדלות להסתרה מקסימלית על מנת לקבל קווים נקיים, חזיתות שלמות ומיעוט צורות וחומרים ניכרים גם בהיצע הקיים היום של מוצרי החשמל האינטגרליים שנטמעים בתוך הארונות, כמו מקררים או מדיחי כלים. מוצעים גופי תאורה נסתרים, שיאירו את משטחי העבודה או את תוכן הארונות, הדלתות הארוכות והמתמשכות ימשיכו כמעט עד הרצפה והמסד (צוקל) יהיה בגובה מינימלי.

השאיפה במרבית המטבחים המודרניים תהיה לארכיטקטורה שקטה, ממש כמו הסגנון המינימליסטי. הפונקציונליות תהיה חשובה, האסתטיקה תשרת אותה ושניהם יהיו עבור חווית הבישול והאירוח המקסימלית של האנשים שמשתמשים במטבח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *