המטבח המודרני הוא מערכת מורכבת ששותפים לה גורמים רבים. המטבח המודרני מציג את כל מה שמתקדם וחדיש בתחום המטבחים. החל מרעיון העיצוב, דרך החומרים והמערכות המרכיבים אותו ועד מוצרי החשמל המוטמעים בו. כולם נועדו להפוך את מלאכת הבישול והאפייה במטבח לחוויה גסטרונומית ואסתטית מהנה עבורנו, המשתמשים.

מה הופך מטבח למטבח מודרני?

למושג מטבח מודרני פנים רבות. המטבח המודרני הראשון נוצר כנראה לאחר מלחמת העולם הראשונה עבור דירות השיכון שנבנו אז. נהוג ליחס אותו למעצבת האוסטרית מרגרט שיטה-ליהוצקי, שתכננה את "מטבח פרנפורט" עבור משרד השיכון הגרמני. ליהוצקי תכננה לראשונה מטבח מתועש עם כיור, כיריים, תנור, משטח עבודה ומקומות אחסון. את המודל שלה בנתה על סמך מחקר שערכה בקרב נשות התקופה. במטבח עדיין לא היה מקרר כמובן והוא נועד לחדר סגור, אך כבר היה חלק מהדירה והיה בו חלון לאיוורור.
מאז עבר המטבח כברת דרך משמעותית, הוסרו המחיצות והמטבח הפך לאחד המקומות המשמעותיים בעיצוב הבית, אם לא המשמעותי ביותר, ובוודאי חלל יקר ביותר בתכנון הבית.

תכנון ועיצוב המטבח מתבצע בכמה מישורים

ראשית נתכנן את העמדתו של המטבח בחלל בהתייחסות לכל הפונקציות שהוא אמור להכיל. הפונקציות ההכרחיות והפונקציות המותא

מטבח מודרני נחשב היום למטבח מאד מדויק, שמעוצב בקווים מינימליסטיים ונקיים, ברוח הבאוהאוס, עשוי ממיטב החומרים המתקדמים, ברמה טכנולוגית מאד גבוהה. נצפה שיהיו בו מיטב החידושים שיש לעולם המטבחים להציע ושיהיה בו משקל רב להנדסת אנוש.
המטבח המודרני מיוצר בצורה מתועשת מורכבת באופן המתקדם ביותר. הייצור תמיד יהיה לאחר מחקר ופיתוח מעמיקים, שלעולם לא שוקטים ותמיד חושבים על הדבר הנוח והמתאים ביותר למשתמשים. תמיד ישנה חשיבה יצירתית וחלוצית שתטיב עם המטבח המודרני החדש.

קווים לדמותו – עיצוב מטבח מודרני

העיצוב המודרני הפך את חלל המטבח ממקום פונקציונאלי ופרקטי בלבד למקום אסתטי, מוביל ראשי למגמות עיצוב.
מטבח מודרני מתאפיין בהקפדה על חוץ ופנים. כל פרט חשוב. כלפי חוץ העיצוב יהיה בקווים ישרים, מינימליסטיים, חף מקישוטים, דלתות המטבח יהיו חלקות, החומריות תפגין יכולות טכנולוגיות גבוהות. חומרים כמו זכוכית, צבע, פניקס, גרניט פורצלן, נירוסטה, אלומיניום וחומרים מתקדמים אחרים, שיוכיחו פרקטיות ועמידות גבוהה במיוחד יהיו נוכחים.
פנים המטבח יציע אלמנטים נשלפים רבים, שיקלו את ההתנהלות והעבודה במטבח. הכל במינימום פעולות מיותרות ובנגישות רבה ונוחה.
חברת שולר מגרמניה, יצרנית המטבחים, שנוסדה באמצע שנות השישים, חרטה על דגלה ייצור מטבחים מודרניים באיכות גבוהה מיום היווסדה. גם היום נחשבת שולר לאחת החברות המובילות לייצור ועיצוב מטבחים מודרניים. את קולקציית הפרימיום של Schuller, המותג next125, תוכלו לפגוש באולם התצוגה המפואר ברחוב גלגלי הפלדה בהרצליה פיתוח. תוכלו להתרשם באולם התצוגה בהרצליה ממיטב הדגמים המובילים, שנוצרו כולם על טהרת העיצוב המודרני למטבח. למידע נוסף וצפייה בקולקציה:

מות אישית. כל אחד וסגנון חייו ואופי התנהלותו במטבח ובבית בכלל.
יעלו כאן שאלות על הפונקציות ההכרחיות, כמו: כמה אנשים המטבח אמור לשרת באופן יומיומי ובכלל? מה כמות הכלים שהמטבח אמור להכיל? כלים שאמורים לשרת באופן יומיומי וכלים שאפשר לאחסן במקומות מרוחקים או פחות נגישים באופן שוטף? האם מדובר על מטבח שומר כשרות? מה גודל הכיור הנחוץ? הכיריים? גודל וסוג המקרר? מוצרים נלווים?
השלב השני יתייחס לתכולתו של המטבח. לאחר שנבחרו המוצרים ההכרחיים (מקרר, גודל כיור, כיריים וכדומה) תתוכנן תכולת הארונות לפרטי פרטים. לכל כלי, אביזר, חפץ או מוצר מזון יתוכנן המקום הייעודי שלו. מיקום ותכולה מתאימים יאפשרו סדר והתנהלות נכונים ונוחים במטבח.
המרחקים בין הפונקציות השונות צריכות להיות הגיוניות וכך גם הדאגה למשטחי העבודה המתאימים.

מטבחים בעיצוב אישי

עיצוב המטבח הוא עיצוב אישי. לכל לקוח אופי שונה, טעם שונה והתנהלות המתאימה רק לו, גם כאשר מדובר בחלל זהה של מטבח. תכנון מקדים בעזרת חברה מקצועית תוכל להכין הדמיות ממוחשבות למטבח העתידי שלכם ותוכלו להבין מראש כיצד יראה המטבח, כיצד תתנהל בו העבודה והיכן יאוכסנו כל הכלים והדברים להם זקוקים במטבח בכלל וחפצים או מוצרים ייחודיים ואישיים.

תכנון מטבחים על-ידי צוות next125 בסניף החברה בהרצליה

בכדי שהתכנון יעשה בצורה מקצועית ואידאלית עבור בעלי הדירה או הבית מומלץ לפנות לחברה ותיקה ומקצועית. צוות מעצבי הפנים המקצועיים של next125 ישמח לשבת יחד אתכם על תכנון המטבח החדש שלכם, כדי שיתאים בדיוק לדרישותיכם. לחברת שולר (Schuller) הגרמנית, אשר מייצרת מטבחים כבר 56 שנים, נציגות באזור התעשיה של הרצליה פיתוח למותג הפרימיום שלה: next125.
אם בחרתם במותג המטבח היוקרתי הגרמני next125 תהיו סמוכים ובטוחים שתקבלו את המטבח האיכותי עם הערך הטוב ביותר לכספיכם, שיחזיק לשנים ארוכות וטובות של בישול ואירוח בני משפחה וחברים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
התקשרו עכשיו: