עיצוב פנים: זיוה ברצילום: גידי בועז

מלאכת התאמת משטח עבודה למטבח לבן לכאורה פשוטה. נראה כי מטבח לבן יכול לקבל כל משטח עבודה שנבחר. עם זאת בחירה של משטח עבודה למטבח, גם כאשר מדובר במטבח לבן, מצריכה התחשבות בכמה גורמים חשובים שיוכלו לסייע לקבל את ההחלטה הנכונה.

סגנון עיצוב

החליטו מה הסגנון המבוקש שתרצו להשיג. למטבח לבן מודרני אפשר לחבר חומרים מגוונים. כל חומר יכול לקחת את המטבח לכיוונים עיצוביים אחרים. אם נשאף, למשל, שהמטבח הלבן יקבל מראה תעשייתי וחדשני יותר אפשר לבחור במשטחי קווארץ, פורצלן או נירוסטה בקווים וגימור נקיים. חומרים כמו שיש וגרניט טבעיים עם עורקים יוכלו להוסיף יופי טבעי ותנועה, שיעניקו למטבח הלבן מראה קלאסי יותר.

גוונים ניטראליים או ניגודיות חזקה?

היופי במטבח לבן הוא האפשרות שלו להתחבר לסביבתו בקלות יחסית ולקבל אליו גוונים נוספים. טעמכם האישי והעיצוב הסביבתי של המטבח יובילו אתכם לבחירה הנכונה. המראה הכללי של חומרי משטחי העבודה מתקבל לא רק מגווניו המוחלטים. סוג החומר, הטקסטורות שלו ועורקיו יכתיבו לא מעט מאופיו ויכולה להיות לכך השפעה עיצובית משמעותית. בעיקר בקרב החומרים הטבעיים, כמו עץ, שיש או גרניט וחומרים המדמים חומרים טבעיים, כמו פורצלן.

סוג הגימור

כמעט כל משטחי העבודה יכולים לקבל גימור שונה: מט, מבריק או מחוספס. גימור מבריק מתאים בדרך כלל למראה מודרני ונקי וגימור מט יכול להעניק למטבח למראה חם וטבעי יותר. מה יתאים יותר למטבח הלבן שלכם תלוי כמובן בטעמכם האישי ובמראה הסופי שתרצו להשיג. אם תרצו לשמור על המראה הסטרילי של המטבח הלבן ולהמשיך עם תכונת העיצוב הזו עד הסוף הבחירה במשטח לבן אחיד יחסית בגימור דומה לדלתות (מבריק או מט) תהיה התאמה טובה. אם תבקשו להכניס קצת חיות בחרו במשטח עם טקסטורות עדינות באפור ואם תבחרו להכניס דרמה גדולה יותר במטבח בחרו בחומר עם עורקים מודגשים, בגוונים רבים יותר והעזו לחפות גם את המרווח בין הארונות או קירות אחרים באותו החומר.

הכניסו לשיקולים את הפרקטיות

אם המטבח שלכם הוא מקום מרכזי ופעיל הכניסו שיקולים של פרקטיות, עמידות וקלות תחזוקה לשיקולי הבחירה בחומרי משטחי העבודה. למטבחים פעילים יתאימו חומרים, כמו: גרניט, פורצלן, קווארץ. הללו ידועים בעמידותם לחום, כתמים ולשריטות. גם נירוסטה היא חומר עמיד ביותר, אך ניתן לראות עליה שריטות.

במטבחים שהשימוש בהם פחות מאסיבי או שיש מי ששומר על ניקיונם במיוחד ניתן לשקול חומרים כמו שיש ואוניקס. במהותם הם אבן גיר ולכן דורשים קצת יותר עדינות ותחזוקה שוטפת.

עיצוב פנים: טל פיזנטי – טל דיזיין, צילום: עדי אקשטיין

קבעו מסגרת תקציב למשטחי העבודה

ישנם משטחי עבודה שעלותם גבוהה, כמו פורצלן, שיש, אוניקס, זכוכית מחוסמת, קוריאן, סוגים מסוימים של גרניט. ישנם חומרים שעלותם נמוכה יותר, כמו משטחי קווארץ. הללו יכולים להיות אופציות טובות מבחינת עלות-תועלת. המראה שונה ביניהם. קבעו מהם גבולות התקציב שלכם מול העדפות הבחירה שלכם.

בצעו מחקר וסיוע

בקרו בחנויות מטבחים וצפו בדוגמאות של משטחי עבודה גדולות יחסית. בחרו כאשר אתם בוחנים את ההתאמה בין הריצוף, חזית המטבח ומשטח העבודה. קחו אתכם דוגמאות מכל חומר. גם כאשר מדובר במטבח לבן. לבן נראה בכל חומר קצת אחרת.
אם הבחירה היא במשטח עבודה טבעי, בעיקר אם יש בו טקסטורות וגידים, גשו לאולם התצוגה או המגרש בו מאוחסנות פלטות החומר ובחרו כאשר אתם בוחנים את הפלטה הגדולה. עורקים נראים אחרת כאשר הם במשטח גדול. אם מדובר באבן טבעית בחרו את הפלטה הספציפית שמוצאת חן בעינכם. חומר טבעי נראה שונה ואחרת בכל משטח ומשטח. אין אחד זהה לאחר.

ודאו שבחרתם בספק אמין ומנוסה שיוכל לספק חומרים איכותיים והתקנה, שהיא לא פחות חשובה, מקצועית.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *