טרנד הוא מגמה או כיוון זמני בתחום מסוים, המתפשט במהירות ונעשה פופולרי בקרב קהל רחב. בתחום עיצוב המטבח, טרנד יכול להתייחס לסגנון, לאפיוני פריסת המטבח, לצבעים, לחומרים, לטכניקות עיצוביות שזוכות לפופולריות בתקופה מסוימת, לחדשנות טכנולוגית ועוד. הטרנדים גם יכולים להיות מושפעים מגורמים כלליים, כמו התרבות הפופולרית או שינויים באורח החיים.

משך הזמן של טרנד

אנחנו חיים בעידן דיגיטלי חסר סבלנות בו הטרנדים חולפים על פנינו במהירות. משך הזמן שבו טרנד עיצובי מחזיק מעמד יכול להשתנות. לרובם אף יש נטייה להגיע ולהיעלם במהירות בואם. כאשר הטרנד העיצובי מוצלח הוא יכול להימשך בין 5 ל-10 שנים בממוצע. רוב הטרנדים יחזיקו מעמד זמן קצר יותר (שנתיים-שלוש). המוצלחים ביניהם ילוו אותנו משך זמן ארוך יותר, במיוחד אם הם מקבלים עדכונים או התאמות לאורך השנים. תכנון אי במטבח, למשל, מצליח להישאר רלוונטי ואטרקטיבי לאורך זמן רב יחסית וכבר הפך לקלאסיקה.

כיצד אפשר לאבחן טרנד עיצובי מוצלח למטבח?

אנחנו תמיד צרכים להרגיש בטוחים, שמחים ונאמנים לעצמנו בבית האישי שלנו. לכן החשוב הוא למצוא את הטעם העיצובי שלנו. עיצוב מטבח הוא לגמרי אישי וסובייקטיבי. אם טרנד מוצא חן בעיננו נוכל לחיות איתו לאורך זמן רב, גם אם הוא ייחשב לטרנד חולף, כמו צבע מיוחד, שאנחנו מתחברים אליו או הרגל עבודה שאימצנו וחשוב לנו שיהיה גם במטבח החדש.

אילו טרנדים מתחילים לאבד את הפופולריות שלהם?

  • מטבחים עם עיצוב נקי מדי וקר, בלי שום דבר על השיש, שמפחיד לבשל בהם. עיצוב מטבחים "נקיים מדי" יאבדו את הפופולריות שלהם.
    ההעדפה של המטבחים העכשוויים היא לעיצוב מודרני מינימליסטי חם, שיש בהם גמישות והתאמה לאנשים שחיים בהם.
  • עיצוב מטבחים לבנים לגמרי נחשבים היום לאופציה פחות מעניינת ולעיתים אף קרירה מדי. במטבחי שנת 2025 נראה נטייה לשלב יותר צבעים, גוונים כהים וחמים, טקסטורות טבעיות, חומרים כמו עץ, מתכות או אבן, שיוכלו לתרום לעיצוב עומק ואופי.
  • מטבחים מודרניים בגימור מבריק.
    הנטייה בעיצוב המטבחים בשנת 2025 תהיה לגימור מט ולטקסטורות. הללו ייחשבו למעוצבים יותר ולבעלי מראה יוקרתי ומתוחכם יותר.
  • חומרים מלאכותיים ומדומים.
    מתחילה חזרה לחומרים טבעיים, כמו אבן, עץ, זכוכית ומתכות. אנשים מחפשים חומרי גלם אותנטיים שיציעו עמידות ומראה טבעי.
  • הסתרה גורפת של כל מוצרי החשמל.
    מסתמנת חזרה לשילוב של מכשירי חשמל נראים, במיוחד כאשר הם מעוצבים ומותאמים לקו הכללי של המטבח. מוצרי חשמל בצבעים ובסגנונות שונים יכולים להוסיף הרבה אופי וחום למטבח.
  • מטבחים עם אי קטן ולא פונקציונלי.
    תהליך עיצוב מטבח עם אי עבר שינוי משמעותי בשנים האחרונות. במקום אי קטן שלא מוסיף הרבה ערך, הנטייה היא לעיצוב איים גדולים ומרובי פונקציות, שיכולים לשמש לתפקודים רבים: כמשטח עבודה, לשטחי אחסון וכמקום ישיבה.
  • חיפוי קיר אחיד וקרמיקה מסורתית.
    חיפויי הקיר והקרמיקה בעיצוב קלאסי מתחילים להיראות פחות חדשניים. במקומם מוצעים היום פתרונות מעוצבים שונים שמנצלים את השטח הזה. למשל מדפים דקורטיביים ופתרונות של תליית אבזור שימושי בגישה נוחה ונראות אסתטית מיוחדת.

אלו רק כמה מהטרנדים שנראה שהם מאבדים פופולריות בשנת 2024 ו/או מקבלים פרשנות חדשה בשנת 2025, כאשר מעצבים רבים מחפשים להתמקד במראה טבעי, חם ופונקציונלי יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *