מטבחים מודרניים בסגנון מינימליסטי מציגים עיצוב שמחפש את המהות והפונקציונליות בכל אלמנט. האסתטיקה תדגיש את יופיים של החומרים והאלמנטים השונים. העיצוב הכללי בדרך כלל ישמור על מרחבים פתוחים ונקיים.

מטבחים בסגנון המינימליסטי החלו התפתח מסוף המאה ה-20. הם הושפעו מהבאוהאוס ומהסגנון היפני, שהדגישו פשטות, פונקציונליות ושימוש בחומרים טבעיים.

עיצוב מטבחים מינימליסטטיים ברוח הבאוהאוס

השפעות מהסגנון היפני המסורתי סייעו לבאוהאוס לפתח את גישתו הייחודית לעיצוב ולארכיטקטורה. ההשפעה הייתה רחבה על תחום האדריכלות, העיצוב והאמנות ברחבי העולם.

הסגנון היפני המסורתי השפיע על הבאוהאוס במספר דרכים משמעותיות, בעיקר דרך עקרונות של פשטות, פונקציונליות ושימוש חכם במרחב.

פשטות וקווים נקיים

עיצוב מטבחים בסגנון מינימליסטי, כמו עיצוב ברוח הבאוהאוס, שואף למראה נקי, מצומצם צורנית ונטול קישוטים מיותרים. הפונקציונליות היא ישירה והקווים העיצוביים מתאפיינים בקווים נקיים ופשוטים. כל אלמנט במטבח מתוכנן לשימושיות מקסימלית. הארונות, האבזור ומכשירי החשמל נבחרים בקפידה כדי לשרת פונקציה ברורה.

 

שימוש חכם במרחב

עיצוב מטבחים מודרניים מינימליסטיים עושים שימוש חכם במרחב עם דגש על ניצול פונקציונלי מירבי של השטח. העיצוב המינימליסטי שואף למרחבים פתוחים ונקיים עם מינימום הפרעות. המטבח המודרני הוא בדרך כלל חלק ממרחב פתוח, הכולל גם את פינת האוכל והסלון. הזרימה החופשית במרחב היא חשובה.

פונקציונליות מעל אסתטיקה?

עקרון חשוב הן בעיצוב היפני והן בבאוהאוס הוא שהפונקציונליות קודמת לאסתטיקה. אין זה אומר שהיא חסרה. ההיפך הוא הנכון. היא מוקפדת יותר ונוצרת כתוצאה מהפונקציונליות. היופי במינימליזם נובע מהפשטות ומהשימוש החכם. המינימליזם מתמקד בשימוש בחפצים פונקציונליים בלבד. כל חפץ ממלא תפקיד ברור כאשר הדגש הוא על פרקטיות ונוחות. כך גם קל יותר לשמור על הארגון והסדר.

פתרונות אחסון חבויים

מטבח מינימליסטי מודרני יכיל ארונות ומגירות מתוכננים בצורה חכמה, כך שכלי המטבח, מוצרי החשמל וחומרי המזון ימצאו את מקומם ויוכלו להיות מוחבאים מאחורי חזיתות חלקות. המראה החיצוני של המטבח ישמור על מראה נקי ומסודר.

פלטת צבעים ניטרלית

מטבחים מינימליסטיים אוהבים צבעים ניטרליים, כמו לבן, אפור, שחור ובז'. נמצא בהם גם נגיעות עדינות של צבעים הנובעים מחומרים טבעיים, כמו עץ, אבן, זכוכית או נירוסטה. הצבעים הניטרליים מעניקים לעיצוב המטבח מראה רגוע והרמוני. החומרים הטבעיים נבחרים על מנת להציג את יופיים הטבעי ולתת תחושה של חומרי גלם ישירים.

 

מינימליזם באביזרים ובפרטים

כמות האביזרים במטבח מינימליסטי מצומצמת למינימום ההכרחי וכל פרט שנבחר משמש מטרה פונקציונלית ברורה. כל כלי וכל חפץ, כולל ידיות המטבח, נבחרים בקפידה וממוקמים בצורה אסתטית.

 

הקפדה על עקרונות אלה תיצור מטבח יוקרתי בסגנון מינימליסטי שמשרה תחושת רוגע, ניקיון ואלגנטיות. מינימליזם מאפשר התאמה אישית, קל לשלב אותו עם סגנונות נוספים בבית וליצור עיצוב חללים ייחודי.

השילוב המנצח של אסתטיקה גבוהה, פונקציונליות ונוחות בהחלט מסביר את הפופולריות הגדולה של העיצוב בסגנון המינימליסטי בעשורים האחרונים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *