עיצוב מטבח, כמו כל עיצוב אחר, צריך לעורר רגש. ההנאה ממטבח היא חוויה רגשית שנובעת מפרמטרים שונים, פונקציונליים ואסתטיים גם יחד. ישנם ערכים משפיעים, שהם נסתרים, כמו: ביצוע מדויק, יוצא מגדר הרגיל, או תשומת לב לפרטים, גם כאשר הם סמויים מן העין, שימוש בחומרים יוקרתיים ואיכותיים או קיימות ואחריות סביבתית. וישנם פרמטרים גלויים שמעוררים רגש מעצם טבעם. כאלו הם החומרים הטבעיים שמשלבים בעיצוב המטבח. הם יוצרים מראה שהוא גם מודרני וגם נעים, ומחברים את המשתמשים לטבע באופן מרגיע ומאזן.

עץ טבעי

כאשר מעוניינים ליצור חלל חם ומזמין הבחירה הנצחית היא בעץ. עיצוב מטבחי עץ הם טרנד שלא יוצא מהאופנה אף פעם. השילוב של העץ במטבח יכול להיות בצורות מגוונות. אפשר לבחור במטבח שכולו עם חזיתות פורניר עץ ואפשר לשלב את העץ בארונות מסוימים, במדפים פתוחים, במשטחי עבודה, דלפקי ישיבה וכדומה. כולם יעניקו למטבח חמימות ותחושת קרבה לטבע.

במטבחי עץ חשוב להקפיד

כאשר בוחרים במטבחי פורניר עץ או בכלל באלמנטים שונים מפורניר עץ או בעץ מלא חשוב להקפיד על איכות החומר ואיכות הביצוע. אלו יבטיחו את עמידותם וההנאה מהם לאורך הזמן.
לעצים השונים, כחומר טבעי, מראה וגוון שונים. ישנם עצים עם סיקוסים (עיניים) עדינים ואחרים עם סיקוסים מודגשים או ללא סיקוסים בכלל. במטבחי פורניר קל יותר לשלוט בכיוון טקסטורות העץ. חשוב לבחור את המראה והגוון המוצאים חן בעיניכם. וכמובן לרכוש את המטבח מחברת מטבחים איכותית, המוקירה את הסביבה ובוחרת לעשות שימוש אחראי בעץ כחומר גלם.

אבן טבעית

שיש, גרניט ואבן גיר הם חומרים טבעיים מצוינים לשימוש במשטחי העבודה, חיפויי קירות או רצפות. הם מוסיפים תחושת יוקרה ועמידות לעיצוב המטבח. הגרניט היא אבן חזקה ונוחה לשימוש ותחזוקה במטבח. השיש הטבעי ואבן הגיר דורשים יותר זהירות.

הפורצלן הוא אפשרות מצוינת כתחליף אבן טבעית בעיצוב המטבח. הפורצלן מתאים למשטחי העבודה, לחיפויי הקירות וכן לחזיתות המטבח. הוא, למעשה, התשובה המתועשת לאבן הטבעית. האפשרות לדקק אותו ולעשות בו שימוש לחזיתות המטבח מעניקה אפשרויות עיצוב רבות. המראה דומה מאד לאבן טבעית וכך גם התחושה. אליהם נוספו תכונות של פרקטיות, עמידות ונוחות תחזוקה.

מטבחי זכוכית

הזכוכית היא חומר ידידותי לסביבה שמעניק למטבח מראה נקי, מודרני, מלוטש ויוקרתי. הזכוכית משתלבת נהדר עם חומרים אחרים באופן הרמוני ויכולה גם לעמוד בפני עצמה כמטבח זכוכית שלם שכל דלתותיו אחידות. הזכוכית קלה לניקוי, היגיינית ואינה סופגת כתמי שומן או לחות, בניגוד לחומרים כמו עץ או אבן. זהו בהחלט יתרון משמעותי במטבח.

עיצוב מטבח במראה תעשייתי יוקרתי

מתכות כמו נירוסטה, אלומיניום ופליז מעניקות למטבח מראה מודרני, תעשייתי ואלגנטי. הן יוצרות תחושה של עיצוב מתוחכם ויוקרתי.

מתכות הן חומרים עמידים מאוד יחסית, במיוחד נירוסטה ואלומיניום. המתכות יכולות להוסיף גיוון בעיצוב מטבחים. הגימור שלהן יכול להיות מבריק, מט, מחוספס, מוברש או צבוע. זה מאפשר הצעות עיצוב מגוונות, שילוב עם חומרים אחרים והתאמה אישית. המתכות מוסיפות ניגודיות מעניינת בעיצוב המטבח. הן יכולות לרכך מראה של עץ גס או להוסיף חום לחומרים קרים יותר. הן מתקשרות בדרך כלל עם חדשנות ומודרניות ולכן מתאימות במיוחד למטבחים מעוצבים בקו עכשווי.

יופי ואיכות מודגשים

שילוב החומרים הטבעיים בעיצוב המטבח משפיע על התחושה היוקרתית והמודרנית שלו ויוצר חלל שמשלב בין אסתטיקה גבוהה לפונקציונליות מקסימלית. מטבחים מודרניים יוקרתיים המשלבים חומרים טבעיים מדגישים את היופי והאיכות שלהם.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *